Przez koronawirusa ubywa wielkich sklepów nad Wisłą
W ubiegłym roku liczba hipermarketów w Polsce spadła najmocniej od lat. Przybywa za to sklepów o mniejszej powierzchni.
Zmiany w handlu postępują od lat, ale pandemia wiele trendów zdecydowanie przyspieszyła. Widać to po sposobie robienia zakupów spożywczych – liczba wizyt w sklepach spadła nawet o połowę, wzrosła średnia wartość koszyka zakupowego (choć największe sklepy ten trend odczuwają akurat najsłabiej).
Według badania NielsenIQ, które zostanie opublikowane we wtorek, w Polsce liczba hipermarketów spadła o 17 lokalizacji do 325 i taki trend, choć w mniejszym natężeniu, widać na rynku od lat. – Rozdrobniony rynek sprzyja temu, że Polacy chcą zakupy robić częściej, ale bliżej domu – mówi Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry. – Hipermarkety...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta