Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Żabka ruszy do walki o portfele unikających mięsa

22 marca 2021 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

Sieć szykuje nową markę roślinnego nabiału i alternatyw mięsa Plant Hunter – wynika z nieoficjalnych informacji „Rz". Nie jest jedyna. To rynek wart w Polsce niemal 1 mld zł.

 

Żabka nie odpowiedziała na nasze pytania o nazwę nowej marki i plan debiutu. W niedawnym wywiadzie dla „Rzeczpospolitej" o nowym asortymencie wspomniała Anna Grabowska, wiceprezes sieci. – Z myślą o tych klientach rozbudowujemy portfolio produktów i przekąsek bezmięsnych jak np. hot dogi, które smakują jak mięsne, ale dla naszej planety są lepszym rozwiązaniem. Intensywnie pracujemy także nad nową marką roślinną, która w ciągu kilku miesięcy pojawi się w sklepach – mówiła.

Wysyp nowych ofert

Żabka ma 7 tys. sklepów, więc szeroka dystrybucja zwiększy już i tak wielki potencjał tego nowego rynku. Z danych GfK Polonia wynika, że do listopada 2020 r. w ujęciu rocznym sprzedaż roślinnych zamienników nabiału wzrosła pod względem wartości o 44, a 50 proc. pod względem ilości. W przypadku zamienników mięsa wzrost jest jeszcze większy – wartościowo to 138 proc., a ilościowo 107 proc.

– Nabiał roślinny kupuje prawie 30 proc. polskich...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11918

Wydanie: 11918

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament