Żabka ruszy do walki o portfele unikających mięsa
Sieć szykuje nową markę roślinnego nabiału i alternatyw mięsa Plant Hunter – wynika z nieoficjalnych informacji „Rz". Nie jest jedyna. To rynek wart w Polsce niemal 1 mld zł.
Żabka nie odpowiedziała na nasze pytania o nazwę nowej marki i plan debiutu. W niedawnym wywiadzie dla „Rzeczpospolitej" o nowym asortymencie wspomniała Anna Grabowska, wiceprezes sieci. – Z myślą o tych klientach rozbudowujemy portfolio produktów i przekąsek bezmięsnych jak np. hot dogi, które smakują jak mięsne, ale dla naszej planety są lepszym rozwiązaniem. Intensywnie pracujemy także nad nową marką roślinną, która w ciągu kilku miesięcy pojawi się w sklepach – mówiła.
Wysyp nowych ofert
Żabka ma 7 tys. sklepów, więc szeroka dystrybucja zwiększy już i tak wielki potencjał tego nowego rynku. Z danych GfK Polonia wynika, że do listopada 2020 r. w ujęciu rocznym sprzedaż roślinnych zamienników nabiału wzrosła pod względem wartości o 44, a 50 proc. pod względem ilości. W przypadku zamienników mięsa wzrost jest jeszcze większy – wartościowo to 138 proc., a ilościowo 107 proc.
– Nabiał roślinny kupuje prawie 30 proc. polskich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta