Surowce drożeją, ale drogi są tańsze
Średnia cena budowy jednego kilometra drogi ekspresowej w umowach podpisanych już w 2021 r. zmalała do 35,4 mln z 46,8 mln zł w pierwszej połowie ubiegłego roku. Z 34,4 do 27,6 mln zł potaniała budowa jednego kilometra autostrady.
Pierwsze miesiące 2021 r. przynoszą zaskakującą sytuację na budowach dróg. Mimo widocznego od początku roku wzrostu cen paliw i materiałów budowlanych, w tym stali i asfaltu, w pierwszym kwartale koszty budowy kilometra szybkich tras zmalały.
– Porównując najtańsze oferty z 2020 r. oraz z pierwszego kwartału 2021 r., widać, że wykonawcy obniżyli swoje ceny – mówi „Rzeczpospolitej" Szymon Piechowiak, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W pierwszych trzech miesiącach 2021 r. średnia wartość najtańszych ofert w stosunku do budżetu przewidzianego na inwestycje przez zamawiającego zmalała do 71,3 proc. z 80,8 proc. w roku 2020. Widać to na podstawie 21 przetargów:...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta