Działalność prospołeczna w biznesie zyskuje na znaczeniu
Działania podejmowane na rzecz środowiska i lokalnej społeczności coraz częściej stają się częścią składową całego procesu zarządzania. Niektóre firmy wiodą w tym zakresie prym i wyznaczają standardy w swoich branżach.
Takie skróty jak CSR (ang. corporate social responsibility) czy ESG (environmental, social, governance) za granicą pojawiają się już od dłuższego czasu. W polskim ekosystemie jest o nich głośno od kilku lat. Nie tylko z powodu krajowych i unijnych regulacji, ale również rosnącej świadomości przedsiębiorstw. Zaczynają dostrzegać, że uwzględnianie kwestii środowiskowych, społecznych i korporacyjnych na dłuższą metę przynosi korzyści wszystkim stronom.
Mobilizacja w pandemii
Wzrost zachorowań na Covid-19 wyraźnie pokazał, jak ważna jest rola lokalnej solidarności. Wiele firm stanęło na wysokości zadania.
– Po dotarciu pandemii do Polski wspieraliśmy lokalne szpitale, kupowaliśmy specjalistyczny sprzęt medyczny, przekazaliśmy produkowany w naszej fabryce płyn dezynfekcyjny samorządom i potrzebującym służbom 1000 kombinezonów ochronnych. W Bydgoszczy uruchomiliśmy produkcję maseczek ochronnych wysokiej jakości, które przekazaliśmy naszym interesariuszom – informuje Mirosław Kuk, rzecznik Ciechu. Grupa ma sześć zakładów w Polsce: w Bydgoszczy, Inowrocławiu, Janikowie, Nowej Sarzynie, Żarach oraz Iłowej. – W każdej z tych lokalizacji staramy się realizować politykę bycia „dobrym sąsiadem" – deklaruje rzecznik Ciechu. Firma do 2026 r. chce zmniejszyć emisję CO2 o 33 proc., pracuje też nad strategiami dla zasobów wodnych w każdej z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta