Jak odpowiedzialnie tworzyć sztuczną inteligencję
Określenie i przestrzeganie zasad odpowiedzialnego budowania i działania sztucznej inteligencji to poważne wyzwanie na poziomie globalnym. MATERIAŁ POWSTAŁWE WSPÓŁPRACY Z BOSTON CONSULTING GROUP
Skala wykorzystania sztucznej inteligencji (ang. Artificial Intelligence, AI) m.in. w biznesie rośnie niemal z każdym dniem. Algorytmy sztucznej inteligencji mogą przyczynić się do skutecznej optymalizacji procesów biznesowych, prowadząc do bardziej efektywnego wykorzystania zasobów organizacji w różnych obszarach, także zasobów ludzkich.
Wymierne efekty
Na przykład automatyzacja powtarzalnych procesów, takich, jakie występują choćby w księgowości, uwalnia potencjał ludzi, którzy się nimi dotychczas zajmowali i pozwala na ich wykorzystanie do innych zadań w organizacji. Z kolei wykorzystanie botów na infoliniach znacznie zwiększa ich przepustowość i skraca czas oczekiwania na połączenie z konsultantem, gdyż klienci wiele informacji uzyskują już na etapie komunikatów automatycznych, które pozwalają na znalezienie rozwiązania ich problemu bez potrzeby kontaktu z konsultantami. W efekcie trafiają do nich osoby z pytaniami czy problemami niestandardowymi, co pozwala na znacznie bardziej optymalne zarządzanie pracą działów call center.
Wykorzystanie AI przekłada się także na konkretne pieniądze. Jak przypomina Komisja Europejska (KE), inwestycje w AI tylko w 2016 r. w Ameryce Północnej sięgały poziomu 12,1–18,6 mld euro, w Azji 6,5–9,7 mld euro, a w Europie 2,4–3,2 mld euro. Z kolei do 2025 r. wpływ na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta