Internet napędza rynek reklamy
Na świecie reklamodawcy wydadzą w tym roku więcej niż przed pandemią. W Polsce wrócą do wydatków z 2019 r. Rynek ciągnie internetowe medium.
Mimo planowanego wyłączenia tzw. third party cookies w przeglądarce Chrome, należącej do Google'a, IAB Polska ocenia, że w kolejnych latach (do 2024 r.) wydatki na reklamę graficzną w sieci będą rosły.
Miliony do wzięcia
Zdaniem IAB Polska, wydatki na reklamę graficzną w polskim internecie powiększą się w sumie do 2024 r. o około 400 mln zł (prawie 16 proc.) z 2,5 mld zł do 2,86 mld zł.
Co ciekawe, wzrost ten pochodzić ma przy tym głównie z tzw. kampanii programatycznych, które za trzy lata skupiać mają budżety w wysokości ponad 1,9 mld zł, o 44 proc. więcej niż w 2021 r.
Paradoks polega na tym,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta