Nie wpadajmy w gigantomanię
Największym błędem jest to, że w Polsce powstają pojedyncze inwestycje, a nie powstaje cały system nowoczesnego transportu. Będziemy mieli nowiutkie terminale – i co się dalej stanie z tymi kontenerami?
Setki milionów euro na inwestycje w terminal kontenerowy w porcie w Gdańsku to niewątpliwie dobra wiadomość, a zarazem decyzja świadcząca o nadziejach pokładanych w rozwoju transportu dalekomorskiego. Ale tu nie jest tak różowo. Ceny frachtu skokowo wzrosły, brakuje statków, a na kontenery z Dalekiego Wschodu czeka się miesiącami.
Co i rusz odżywa dyskusja, czy w takiej sytuacji firmy nie powinny zabrać się na poważnie do skracania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta