Gdańsk zaostrza walkę o kontenery na Bałtyku
Głębokowodny terminal kontenerowy DCT Gdańsk chce radykalnie zwiększyć przeładunki. Inwestuje 450 mln euro w budowę trzeciego nabrzeża.
Port Gdańsk chce trafić do europejskiej czołówki w przeładunkach kontenerów. Ma w tym pomóc warta 450 mln euro inwestycja w rozbudowę głębokowodnego terminalu DCT już teraz zaliczanego do liderów terminali bałtyckich o trzecie nabrzeże Baltic Hub 3. Efektem będzie radykalne zwiększenie rocznych zdolności przeładunkowych dwóch istniejących terminali T1 i T2, obecnie wynoszących 3 mln TEU (twenty foot equivalent unit – równowartości standardowych kontenerów 20-stopowych), do 4,5 mln TEU.
Port dla największych
Inwestorem i operatorem będzie DCT z grupy PSA z Singapuru, która jest największym na świecie operatorem terminali kontenerowych. Według Charlesa Bakera, dyrektora zarządzającego DCT Gdańsk, budowa Baltic Hub 3 pozwoli konkurować z dużo większymi portami w zachodniej Europie, takimi jak Rotterdam czy Hamburg. – Po dobudowaniu trzeciego nabrzeża terminal będzie mógł obsługiwać nie tylko rynek polski, ale także cały region Morza...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta