Bot sprawdzi umowy i odczyta nasze emocje
UOKiK sięga po sztuczną inteligencję, która będzie wychwytywała klauzule niedozwolone. Pracuje też nad technologią AI, która przeanalizuje opinie konsumentów na temat jakości produktów.
Do połowy dekady co drugi pracownik umysłowy codziennie będzie korzystał z pomocy wirtualnego asystenta (w 2019 r. robił to tylko co pięćdziesiąty). Szczególnie szybko rozwijać ma się interakcja głosowa ze sztuczną inteligencją (AI) – w 2023 r. jedna na cztery interakcje pracowników z botami będzie oparta właśnie na takiej komunikacji – prognozują analitycy Gartnera.
– Wirtualni asystenci, korzystając z zaawansowanego przetwarzania języka naturalnego, mogą analizować wszystko, co zostało powiedziane oraz zapisane, a przy odpowiednio zbudowanej i zarządzanej bazie wiedzy są w stanie wykorzystać to do sformułowania poprawnej odpowiedzi – mówi Wojciech Stramski z funduszu Deep Change Ventures.
AI pozna nastrój
W Polsce są już przykłady takich zaawansowanych technologii opartych na sztucznej inteligencji. Wystarczy wspomnieć np. o Jednolitym Systemie Antyplagiatowym (JSA), z którego korzystają promotorzy prac dyplomowych w Polsce (praca jest porównywana z zasobami w sieci i danymi Ogólnopolskiego Repozytorium Pisemnych Prac Dyplomowych, a wszelkie podobieństwa w treci są wykrywane), czy platformie Annobot. Zaszyta w niej technologia AI umożliwia przypisywanie emocji do fragmentów tekstu – system może odczytywać nastrój i uczucia, które towarzyszą człowiekowi w danym momencie,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta