Ustawienie znaków zakazu musi mieć swoje uzasadnienie
Aby wprowadzić organizację poruszania się po drodze, trzeba przeprowadzić wnikliwą analizę skutków wprowadzanych rozwiązań.
rzy spółki prowadzące działalność hotelarską zaskarżyły do wojewódzkiego sądu administracyjnego ustaloną przez starostę organizację ruchu na ulicach. Spółki zwróciły uwagę m.in. na to, że część zakazów dotyczących wjazdu autobusów uniemożliwia jej dowożenie turystów do hoteli.
Starosta został przy swoim
Starosta, odpowiadając na skargę, wskazał, że zatwierdzając „Organizację ruchu", wziął pod uwagę charakterystykę dróg i ruchu na drogach objętych tą organizacją, zawartą w opisie technicznym załączonym do projektu „Organizacji ruchu".
Zdaniem starosty występujące na drogach natężenie ruchu, parametry jezdni i częściowy brak chodnika stanowią uzasadnienie wprowadzonych zakazów, które służą zapewnieniu bezpieczeństwa uczestników ruchu – mieszkańców i turystów, poprzez wyeliminowanie ruchu autobusów, ograniczenie postoju na drodze, zachowanie należytej przepustowości i umożliwienie płynnego ruchu pojazdów, w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta