Wpływ zmian legislacyjnych na planowanie scenariuszy strategii
Informacje o firmie:
Firmę Fizz rodzina Clannów założyła w 1890 roku. Fizz sprzedaje napoje bezalkoholowe. W ciągu 12 miesięcy do 31 grudnia 2016 r. spółka wyprodukowała 422 mln litrów napojów. W 1962 roku Fizz wprowadzono na Nortlandzką* Giełdę Papierów Wartościowych. Nort-landia stosuje Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej. Walutą kraju jest dolar nortlandzki (N$). W całym 2016 r. wartość sprzedaży detalicznej napojów bezalkoholowych w Nortlandii wyniosła 12,3 mld N$. Rodzina Clannów zachowała 18 proc. udziałów w spółce. Niektóre z pierwszych produktów Fizz nadal są w sprzedaży, zwłaszcza Froot, gazowany napój bezalkoholowy, który jest bardzo popularny w Nortlandii i odnotowuje wzrost na rynku globalnym.
Najważniejsze produkty Fizz:
Głównym konkurentem Fizz jest Qwench, który produkuje własną gamę napojów. Qwench posiada również franczyzę na butelkowanie i sprzedaż globalnej marki napoju typu cola. Z umowy franczyzowej pochodzi 45 proc. przychodów spółki.
Wszystkie napoje gazowane i syropy owocowe Fizz są wytwarzane w jednej fabryce, obej-mującej kilka linii produkcyjnych. Na terenie zakładu znajdują się urządzenia do puszkowania i butelkowania oraz centrum dystrybucji.
Strategia Fizz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta