Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czynniki ESG w strategii firmy budują zaufanie

16 marca 2022 | Ekonomia i rynek | Rafał Rudzki
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Rzeczpospolita

Długofalowa odporność firmy jest konsekwencją sposobu zarządzania. A najlepsze perspektywy mają spółki, które rozumieją, że nie ma dziś cenniejszego aktywa niż zaufanie – pisze dyrektor ds. ESG w Żabka Polska.

Wydarzenia na przestrzeni ostatnich kilku lat obrazują dobitnie, że jesteśmy świadkami nie tylko przyspieszonych transformacyjnych procesów gospodarczych, ale i nieprzewidywalnych zjawisk, które wpływają na nas. W związku z dynamicznie zmieniającym się otoczeniem przedsiębiorstwa podchodzące odpowiedzialnie do budowania swojej wartości w długim terminie poszukują sposobu na umacnianie firmy i wzmacnianie jej odporności wobec występujących turbulencji. Społeczeństwa zaczynają przywiązywać coraz większą wagę do sposobu zarządzania firmą, m.in. stosunku do zmian klimatu, traktowania pracowników czy otoczenia społecznego, w którym funkcjonuje.

Konsumenci wywierają nacisk na różnorodne grupy interesariuszy, np. decydentów politycznych, ale i sami głosują swoim portfelem, intensywnie poszukując informacji o modelu biznesowym firmy oraz jej rzeczywistym oddziaływaniu. Rynki finansowe, w tym inwestorzy i ubezpieczyciele, oczekują od firm dobrych wyników finansowych, ale też...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12217

Wydanie: 12217

Spis treści

Reklama

Zamów abonament