Slogany nie mają żadnego znaczenia, liczą się konkretne działania
rozmowa | Karol Krzyczkowski, menedżer projektów z Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Obecna sytuacja gospodarcza nie jest łatwa zarówno dla pracowników, którzy w planach mają np. awans czy podwyżkę, jak i dla pracodawców, którzy muszą liczyć się z każdym groszem. Czego dziś oczekuje pracownik od swojego szefa?
Karol Krzyczkowski:
Najbardziej zmotywowany pracownik to ten, którego potrzeby finansowe są zaspokojone. Jednak w sytuacji niskiego bezrobocia i rynku pracy potrafiącego wchłonąć praktycznie każdego do głosu dochodzą także inne potrzeby. Społeczeństwo zwraca dziś uwagę m.in. na wartości, które komunikuje dany pracodawca. Jeżeli nie są zbieżne z tymi, które są ważne dla potencjalnego lub obecnego pracownika lub łatwo można zauważyć rozbieżność pomiędzy tym, o czym firma mówi, a co robi na co dzień, to takie przedsiębiorstwo nie będzie pożądanym miejscem pracy. W efekcie taki pracownik najpierw będzie rozważał zmianę, a potem skutecznie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta