Informacje
Informacje
Federalny urząd lotnictwa cywilnego (FAA) polecił liniom lotniczym podjęcie dodatkowych działań w celu wykrycia i lepszego zaizolowania przewodów elektrycznych wewnątrz lub w pobliżu głównych zbiorników paliwa w niektórych modelach B 747, aby nie doszło do z warcia. Zalecenia te podjęto na podstawie najnowszych testów przeprowadzonych przez urząd bezpieczeństwa transportu (NTSB) w związku z postępowaniem wyjaśniającym tragedię lotu TWA 800. Wprawdzie nie ustalono dotąd przyczyny katastrofy z 17 lipca '96, ale FAA zaleciła takie działania, aby nie zaniedbać żadnych kroków, które zagwarantują bezpieczeństwo samolotu B 747. Zalecenia FAA podlegają okresowi dyskusji 90 dni i będą musiały zostać spełnione najpóźniej po 12 miesiącach. Dotyczą najstarszych modeli z serii 100, 200 i 300. W drugiej dyrektywie FAA nakazała natychmiastowy przegląd przewodów pomp do opróżniania centralnych zbiorników dla sprawdzenia, czy nie doszło do zniszczenia izolacji złączy. W razie stwierdzenia, że izolacje wykonano zsilikonu, pompy należy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta