Trzy filary: technologia, biznes, użytkownik
Internet jest ważnym kanałem sprzedaży dla wszystkich firm. Aby generował zakładane zyski, potrzebne są: jasno zdefiniowany model biznesowy, wspierany przez odpowiednią technologię, i strategia dla e-commerce. Oba te elementy powinny być odpowiedzią na potrzeby organizacji oraz jej klientów.
Na całym świecie sprzedaż internetowa rośnie. Według Statista 2021 r. zakupy online zrobiło ponad 25 proc. światowej populacji. W naszym kraju nie jest inaczej. W ciągu siedmiu ostatnich lat liczba sklepów online zwiększyła się o 50 proc., a analizy PwC przewidują, że e-commmerce w Polsce do 2026 r. będzie rosnąć średniorocznie o 12 proc. W 2027 r., jak wynika z raportu opracowanego przez firmę doradztwa strategicznego Strategy& Polska, wartość tego rynku wyniesie 187 mld PLN.
Aby odnieść sukces w świecie online, konieczne jest właściwe dobranie platformy zakupowej. Nie zawsze musi to być własny sklep – sprzedaż online można prowadzić również na Allegro, eBay czy Amazonie.
Wybór platformy to jednak nie wszystko. Potrzebne jest przede wszystkim zdefiniowanie roli handlu internetowego w strategii biznesowej całego przedsiębiorstwa. Trzeba też dobrze poznać swoich klientów. Dlatego kiedy zapadnie decyzja o utworzeniu kanału e-commmerce, należy przeprowadzić kompleksową analizę przedwdrożeniową, usługę taką świadczy wiele firm IT, m.in. Hicron.
Potrzebna analiza przedwdrożeniowa
Analiza przedwdrożeniowa pozwoli dobrać odpowiednie rozwiązanie, zaplanować...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta