Firma w social mediach
Jak oznaczać swoje treści reklamowe w internecie, by nie stracić.
Celebrytka na tle luksusowego samochodu, blogerka modowa w eleganckich szpilkach i trener personalny zachwycony nową dietą pudełkową – typowe treści, z jakimi styka się niemal każdy użytkownik social mediów, znalazły się pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Stosunkowo niedawno w sieci zawrzało po komunikatach prasowych UOKiK odnośnie do wszczęcia postępowań wobec influencerów i ich reklamodawców w związku z nieprawidłowym oznaczeniem treści reklamowych na Instagramie. Należy zatem przyjrzeć się przepisom regulującym tę tematykę, by odpowiedzieć na pytanie, o czym warto pamiętać, zlecając reklamę swoich produktów w social mediach – tym bardziej że odpowiedzialność za nieprawidłowe oznaczenie treści ponieść może zarówno wspomniany już influencer, jak i reklamodawca czy agencja reklamowa, z którą współpracuje. Przydatne wskazówki można odnaleźć na stronach UOKiK, gdzie we wrześniu 2022 r. pojawiły się rekomendacje prezesa UOKiK dotyczące oznaczania treści reklamowych w mediach społecznościowych.
O co powinieneś zadbać?
Przede wszystkim o wyraźny, przejrzysty i transparentny przekaz, dopasowany do odbiorcy. Mówiąc wprost – zadbaj o to, by twój odbiorca wiedział, że ma do czynienia z reklamą. Publikacja w mediach społecznościowych wymaga oznaczenia jako materiał reklamowy zawsze, gdy influencer będzie otrzymywać za nią korzyść...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta