Renoma spółki: czym jest i jak ją chronić
Oprócz żądania zaniechania naruszeń i usunięcia ich skutków, pokrzywdzeni mogą się domagać zapłaty określonej sumy.
Grupa przyjaciół wybiera się na wakacje. Pakują się, wsiadają do auta i ruszają w drogę. Czeka ich długa podróż, ale bawią się świetne. Do czasu. Auto nagle się psuje. Czar zabawy pryska. Wszyscy załamują ręce. Ktoś jednak sięga do torby po tabliczkę czekolady. Tej konkretnej, tej którą wszyscy lubią, tej której moc ratuje świat. Po zjedzeniu kilku kostek dobry humor wraca, przyjaciele spychają zepsute auto do rowu. Nie muszą już dalej męczyć się z tym złomem! W szampańskich nastrojach postanawiają ostatni fragment trasy pokonać pieszo. Najważniejsza jest przyjaźń, no i przepyszna czekolada.
Reklama jakich wiele. Sprzedaż czekolady o magicznych właściwościach rośnie. Każdy jest zadowolony. No może oprócz producenta auta.
Renoma to postrzeganie danej firmy, produktu lub usługi przez świat zewnętrzny, przez klientów, podwykonawców, ale i konkurentów. Każdy przedsiębiorca wie, że renomę buduje się mozolnie, zawsze z dużym zaangażowaniem finansowym, kreatywnym i organizacyjnym. Można ją jednak stracić w ciągu dnia, a nawet sekundy.
Różne sposoby
Renoma jest dobrem osobistym. Przysługuje zarówno osobie fizycznej, jak i prawnej. Obraz i zakres ochrony tego dobra nie jest jednolity i zależy od osoby, której ona przysługuje.
Renomę adwokata można by zapewne opisać takimi przymiotnikami jak: skuteczny, nieustępliwy,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta