Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dane osobowe i komunikacja z klientami

06 grudnia 2022 | Biznes: Bezpieczna Firma | Paweł Litwiński

Przejrzystość i zrozumiałość przekazu to nie moda, ale wymóg czasów.

Lubicie Państwo czytać przeróżne formułki i informacje dotyczące ochrony danych osobowych? „Wyrażam niniejszym dobrowolną zgodę na przetwarzanie…”, „Pana dane osobowe stały się przedmiotem naruszenia poufności…”, czy moje ulubione: „podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne”. Ja nie lubię – ale czytam; czytam i nieraz włosy z głowy rwę, gdy myślę sobie, jak to miało wyglądać, a wyszło, jak zwykle. Ale po kolei.

Całą komunikację, jaka wychodzi od administratora danych do osoby, której dane dotyczą, wszelkie przekazywane informacje, polityki i komunikaty obejmuje tzw. zasada przejrzystości. Jej główne elementy to:

a) nakaz formułowania przekazu w sposób zwięzły, przejrzysty, zrozumiały i łatwo dostępny,

b) obowiązek posługiwania się jasnym i prostym językiem.

W myśl zasady przejrzystości, w sprawach dotyczących ochrony danych osobowych trzeba się komunikować w sposób efektywny i zwięzły, tak by nie przytłoczyć odbiorcy informacjami. Nie jest więc tak, że im...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12438

Wydanie: 12438

Spis treści
Zamów abonament