Dane osobowe i komunikacja z klientami
Przejrzystość i zrozumiałość przekazu to nie moda, ale wymóg czasów.
Lubicie Państwo czytać przeróżne formułki i informacje dotyczące ochrony danych osobowych? „Wyrażam niniejszym dobrowolną zgodę na przetwarzanie…”, „Pana dane osobowe stały się przedmiotem naruszenia poufności…”, czy moje ulubione: „podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne”. Ja nie lubię – ale czytam; czytam i nieraz włosy z głowy rwę, gdy myślę sobie, jak to miało wyglądać, a wyszło, jak zwykle. Ale po kolei.
Całą komunikację, jaka wychodzi od administratora danych do osoby, której dane dotyczą, wszelkie przekazywane informacje, polityki i komunikaty obejmuje tzw. zasada przejrzystości. Jej główne elementy to:
a) nakaz formułowania przekazu w sposób zwięzły, przejrzysty, zrozumiały i łatwo dostępny,
b) obowiązek posługiwania się jasnym i prostym językiem.
W myśl zasady przejrzystości, w sprawach dotyczących ochrony danych osobowych trzeba się komunikować w sposób efektywny i zwięzły, tak by nie przytłoczyć odbiorcy informacjami. Nie jest więc tak, że im...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta