Duzi pracodawcy wyżej zawieszają poprzeczkę pracownikom
Chociaż niedobór fachowców i specjalistów zmusił wiele firm do złagodzenia oczekiwań wobec kandydatów do pracy, to duże spółki mogą sobie pozwolić na większe wymagania. I łatwiej rozstają się z osobami, które ich nie spełniają.
– W porównaniu z bardzo wysokimi oczekiwaniami pracodawców względem pracowników w latach 90. i w pierwszej dekadzie XXI wieku wyraźnie widać, że większość pracodawców ograniczyła swoje wymagania zarówno na etapie selekcji, jak i przedłużenia umowy z pracownikiem – ocenia Katarzyna Lorenc, ekspertka Business Centre Club ds. rynku pracy i efektywności zarządzania, komentując wyniki niedawnego badania BCC, które sprawdziło postrzeganie rynku pracy i kariery przez pracowników i pracodawców.
Jak zwraca uwagę ekspertka, pracodawcy dużo częściej niż kiedyś tolerują u nowych pracowników brak inicjatywy, zbyt niskie kwalifikacje, a także niedostateczną współpracę z innymi. Tylko niespełna co piąty z pracodawców (właścicieli, członków zarządów i HR-owców) uważa te braki za powód do nieprzedłużania umowy z pracownikiem.
Liczy się podejście
Jedynie co dziesiąty pracodawca wśród powodów do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta