Usługi q-commerce wystrzeliły. Prognozy są mniej obiecujące
Dostawy drobnych zakupów, głównie spożywczych, a także jedzenia z restauracji zamawianych w sieci urosły nad Wisłą od wybuchu pandemii już o 80 proc. W 2023 r. dynamika jednak wyhamuje.
Branża błyskawicznych dostaw zakupów internetowych (tzw. q-commerce) pomimo galopującej inflacji i gospodarczego spowolnienia szybko rośnie w siłę. Jak mówi nam Carlos Silvan, general manager Glovo Polska, w ciągu ostatniej dekady rynek zamówień jedzenia online wzrósł w naszym kraju ponad 10-krotnie. – W 2019 r. dostępne były tylko trzy platformy, a rynek wydawał się bardzo atrakcyjny pod kątem wzrostu i inwestycji. To wtedy zdecydowaliśmy się wejść do Polski, przejmując PizzaPortal. Później pojawił się Bolt Food, sprawiając, że Polska stała się rynkiem bardzo konkurencyjnym – dodaje.
Dziś działają tu jeszcze tacy operatorzy q-commerce, jak Uber Eats, rodzimy Lisek App, Stava, związana z DPD firma Stuart, a także Wolt, którego usługa dostawy choinek w ciągu godziny stała się ostatnio hitem, czy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta