Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jeśli wiadomość nas zdziwi, dzwońmy na infolinię

02 lutego 2023 | Moje pieniądze | Janina Blikowska

Nigdy nie otwieraj żadnych linków, które rzekomo wysyła bank, nawet jeśli wiadomość wygląda na bardzo wiarygodną.

Klient Santandera otrzymał maila. Wyglądał jak z banku. Przeczytał w niej, że wiadomość jest wysyłana automatycznie i że „twoja usługa uwierzytelniania aplikacja Santandera wygasa dnia...” z podaną konkretną datą. I dalej, że można usługę przedłużyć „pod przesłanym linkiem”.

– Dla mnie od razu było jasne, że to lipa, ale niektórzy mogą się naciąć, zwłaszcza że w wiadomości jest logo banku – uważa czytelnik.

Jakub Adamus, ekspert cyberbezpieczeństwa w Santander Bank Polska, zapewnia, że w komunikacji SMS ani w zwykłych mailach bank nie wysyła linków. – Jeśli klient ma wątpliwość, czy wiadomość pochodzi z banku, najlepiej zadzwonić na infolinię, by potwierdzić, czy taka wiadomość została wysłana z banku – radzi Adamus.

Piotr Wardziak z PKO BP przypomina, że oszustom zależy, by odbiorca uruchomił link...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12486

Wydanie: 12486

Spis treści
Zamów abonament