Jeśli wiadomość nas zdziwi, dzwońmy na infolinię
Nigdy nie otwieraj żadnych linków, które rzekomo wysyła bank, nawet jeśli wiadomość wygląda na bardzo wiarygodną.
Klient Santandera otrzymał maila. Wyglądał jak z banku. Przeczytał w niej, że wiadomość jest wysyłana automatycznie i że „twoja usługa uwierzytelniania aplikacja Santandera wygasa dnia...” z podaną konkretną datą. I dalej, że można usługę przedłużyć „pod przesłanym linkiem”.
– Dla mnie od razu było jasne, że to lipa, ale niektórzy mogą się naciąć, zwłaszcza że w wiadomości jest logo banku – uważa czytelnik.
Jakub Adamus, ekspert cyberbezpieczeństwa w Santander Bank Polska, zapewnia, że w komunikacji SMS ani w zwykłych mailach bank nie wysyła linków. – Jeśli klient ma wątpliwość, czy wiadomość pochodzi z banku, najlepiej zadzwonić na infolinię, by potwierdzić, czy taka wiadomość została wysłana z banku – radzi Adamus.
Piotr Wardziak z PKO BP przypomina, że oszustom zależy, by odbiorca uruchomił link...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta