Zmarnowane pieniądze kontra siła reklamacji
Ostatnie dni grudnia i styczeń są czasem frustracji dla handlu. Mnóstwo pracy z wyprzedażami, a do tego jeszcze fala reklamacji i zwrotów, bo wiele zakupów robionych najczęściej w tłoku i pośpiechu okazało się nietrafionych.
Nietrafiony czy niepotrzebny zakup najrozsądniej zwrócić tam, skąd pochodzi, zawsze pamiętając o dołączeniu paragonu. Od 1 stycznia tego roku jest klientowi łatwiej, bo weszły nowe przepisy regulujące zwroty i reklamacje. Nie ma też wątpliwości, że na dobre zniknęły napisy na ladach sklepów „Prosimy o przemyślane zakupy. Zwrotów nie przyjmujemy”. Nowe przepisy są tym ważniejsze, że dotyczą także handlu w internecie.
Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), podkreśla, że dla kupujących online ważne będą zmiany dotyczące m.in. weryfikacji opinii w internecie, zasad dotyczących ofert oraz aktualizacji treści i usług cyfrowych. – Coraz częściej robimy zakupy online, korzystamy z treści i usług cyfrowych, zawieramy przez internet umowy, za które płacimy naszymi danymi. We wszystkich tych sytuacjach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta