Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mniej chleba w chlebie

02 lutego 2023 | Pierwsza strona | Piotr Mazurkiewicz

Producenci zmniejszają wagę, ale cen już nie. W ten sposób unikają podwyżek, ale klientom się to nie podoba.

Mniejsze ptasie mleczka firmy Wedel to temat ostatnich dni, choć opakowania zmniejszyły też Coca-Cola, Lipton, Snickers czy Lubella.

– Przy wzroście cen produkcji celem jest utrzymanie cen na konkurencyjnym poziomie. Zjawisko to nasila się przy osłabieniu koniunktury i wzroście inflacji – mówi Marcin Awdziej z Akademii Leona Koźmińskiego.

Chleb waży już zazwyczaj 400 g, a nie 500, masło 180 g czy 200, choć było 250. Wielu konsumentów tego nie zauważa, bo mniej niż co piąty czyta etykiety.

Wydanie: 12486

Wydanie: 12486

Spis treści
Zamów abonament