Już nie wystarcza konsumencki spryt
Efektem wysokiej inflacji są nie tylko rosnące koszty życia, ale i uprzykrzające to życie pseudopromocje, obniżanie wagi czy „potanianie” składu produktów.
Obecny inflacyjny kryzys sprawia, że wiele produktów znów traci swoją wagę. Starsze pokolenia może jeszcze pamiętają, że przed laty kostka masła ważyła ćwierć kilo, standardowy słoik dżemu mieścił 450 gramów przetworzonych owoców, a czekolady ważyły po 100 gramów. Było – minęło, i to nie w ostatnich miesiącach, ale dużo wcześniej. To m.in. dlatego supermarkety muszą na etykietach podawać nie tylko koszt opakowania, ale także jego cenę w przeliczeniu na kilogram. W rezultacie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta