Potrzebne wsparcie państwa dla współdzielonych przejazdów
We Francji osoby, które wożą pasażerów własnym autem, dostają bonus do 200 euro – mówi Olgierd Szyłejko, country manager BlaBlaCar w Polsce. Uważa, że podobny system nad Wisłą pomógłby walczyć z wykluczeniem transportowym.
Podobno BlaBlaCar chce wejść w Polsce w usługi transportu kolejowego. Wasz model biznesowy opierał się dotąd na łączeniu kierowców i pasażerów, którzy chcą podróżować w tę samą stronę. BlaBlaCar to swoisty autostop XXI w., odpowiednik Ubera na odcinkach długodystansowych. Skąd pomysł, by oferować przejazdy pociągami?
Faktycznie, chcemy w niedalekiej przyszłości, obecnie we Francji, uruchomić usługę wyszukiwania połączeń kolejowych i zakupu biletów na pociąg z poziomu naszej aplikacji. To temat, nad którym właśnie pracujemy. Możliwość rezerwacji biletów kolejowych wpisuje się w naszą wizję budowy platformy, która pokrywa wszelkie formy transportu naziemnego na dystansach międzymiastowych. W naszej aplikacji już za pomocą kilku kliknięć użytkownik ma możliwość zarezerwowania przejazdu z punktu A do punktu B samochodem i autobusem.
Teraz robimy kolejny krok. Na razie analizujemy polski rynek i rozpoczęliśmy rozmowy z przewoźnikami kolejowymi we Francji.
Kiedy taka usługa ruszy?
U przewoźników widać coraz większą chęć do dystrybuowania biletów poza ich własnymi kanałami sprzedaży. To dobrze wróży potencjalnej współpracy. To bardzo ambitna wizja rozwoju, dlatego nie zakładamy jeszcze dokładnego terminu startu takiej usługi....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta