Mieszkańcy Śląska będą hamować budowę CPK
Zdaniem śląskich samorządowców projekt przyszłej linii kolejowej musi zostać zweryfikowany. Według CPK realizacja inwestycji mocno przyspieszy rozwój regionu.
Samorządowe władze Śląska nie zgadzają się z planami budowy w regionie kolejowej szprychy w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego. Zdaniem parlamentarzystów, radnych Sejmiku oraz władz i mieszkańców gmin, przez które mają przebiegać tory, projekt inwestycji musi być zweryfikowany. – Skala protestów przeciwko CPK wskazuje, że nawet jeśli jest on potrzebny, to jego forma i realizacja są kompletnie nieprzemyślane – powiedział marszałek województwa Jakub Chełstowski na konferencji zorganizowanej w Śląskim Urzędzie Marszałkowskim w czwartek.
Cywilizacyjny skok
W ramach programu kolejowego CPK miałoby powstać blisko 2 tys. km linii kolejowych, w tym dziesięć tzw. szprych, czyli tras prowadzących bezpośrednio do nowego lotniska. Jedna z nich – linia nr 170 – zostanie poprowadzona pomiędzy Katowicami a Ostrawą. Marcin Horała, wiceminister funduszy i polityki regionalnej, pełnomocnik rządu ds. CPK, przekonywał, że bez tej linii trudno będzie o cywilizacyjny skok – i dla Śląska, i dla Polski. Ta linia ma być inwestycyjnym zastrzykiem dla regionu, oznacza lepszy i szybszy transport ludzi i towarów.
CPK oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta