Wiedza i kompetencje pozostają naszym zasobem na całe życie
Rozmowa | Justyna Wróbel, doradca zawodowy z Centrum Rozwoju Talentów, Gdański Urząd Pracy
Większość młodych ludzi po zdaniu matury nie ma konkretnie sprecyzowanych planów dotyczących ścieżki edukacyjnej, kariery zawodowej.
Czy sugerowanie się opiniami bliskich, rówieśników, nauczycieli to dobry sposób, by mądrze wybrać swoją przyszłość?
Justyna Wróbel: Nie zawsze, choć niektóre z nich bywają pomocne. Ważne jest na początek, by określić własne predyspozycje. Określenie mocnych i słabych stron z pewnością pomoże w wyborze konkretnych obszarów zawodowych, w których młody człowiek może się odnaleźć w przyszłości. Na tym etapie warto zaangażować rodzinę i kolegów i poprosić o informację zwrotną dotyczącą mocnych stron. Osoby, które mają doświadczenie zawodowe, mogą mieć również pomysły, na jakim stanowisku pracy młody człowiek mógłby się odnaleźć. Inni ludzie stanowią bardzo dobre źródło inspiracji i wsparcia w zbudowaniu pozytywnego obrazu własnych kompetencji.
Od wyboru kierunku studiów często zależy nasza przyszłość.
Dlatego bardzo istotnym krokiem jest ustalenie własnych preferencji w kontekście tematyki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta