Skromny Dzień Dziecka
Co drugi Polak chce z tej okazji kupić najmłodszym prezent. Największa grupa planuje jednak dać gotówkę. Szaleństw zakupowych nie widać.
1 czerwca to stały punkt w kalendarzu sieci handlowych, ponieważ z tej okazji zawsze planowane są przez Polaków dodatkowe wydatki. Z badania UCE Research dla Grupy SkipWish wynika, że 21,9 proc. Polaków chce z tej okazji wydać 50–100 zł, a 26,6 proc. planuje zamiast prezentu dać po prostu gotówkę.
– To jest dość zaskakujące, ponieważ od wielu lat Polacy głównie wskazywali na zabawki, słodycze i drobną elektronikę – mówi Maciej Tygielski, współautor badania z Grupy SkipWish. – Może to świadczyć o tym, że rodacy widzą, że za środki, za które mogliby kupić dany prezent, niezbyt wiele kupią, a więc decyzję zakupową cedują na obdarowanych. Tym samym pozbywając się problemu – dodaje.
Będą upominki
Z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta