Promujemy w Polsce sprzedaż eksportową
Mimo zawirowań w gospodarce eksport online ma urosnąć o 12 proc., czyli to świetny wynik na tle innych segmentów – mówi Benedikt Berlemann, szef ekspansji marketplace w Amazon na UE.
Amazon uruchomił we współpracy m.in. z Krajową Izbą Gospodarczą platformę dla małych i średnich firm, które chcą rozpocząć eksport online. Dlaczego teraz?
Moment nie może być lepszy, wszyscy mamy za sobą trudne lata najpierw w związku z pandemią koronawirusa, później w efekcie wojny w Ukrainie czy zawirowań z gospodarką. Mimo tego e-sprzedaż rośnie, także jeśli chodzi o tę zagraniczną, ale liczba małych i średnich firm sprzedających online na eksport wcale znacząco się nie zwiększyła. Dlatego wraz z innymi krajowymi partnerami, jak chociażby z Krajową Izbą Gospodarczą, postanowiliśmy mocniej postawić na edukowanie przedsiębiorców w zakresie możliwości, jakie daje eksport online.
Mimo zawirowań w gospodarce według prognoz ma on urosnąć o 12 proc., czyli to świetny wynik na tle innych segmentów. Dodatkowo polskie firmy mogą rozpocząć sprzedaż eksportową online łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej, korzystając z europejskiego wspólnego, jednolitego rynku, jak i nowych narzędzi, jakie dają im sprzedawcy. Z sukcesem korzystają już z tego takie małe i średnie firmy, jak: Candellana, Rainbow Socks czy Packshi.
Platforma skupia się na eksporcie w UE, choć pokazujecie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta