Mamy swoje zadania, do parlamentu nam się nie spieszy
Żądamy i oczekujemy od rządu racjonalnego określenia naszych parametrów w podatku PIT, a także udziału w podatkach zryczałtowanych – mówi Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.
Przejechał się pan autobusem wodorowym, który był właśnie testowany w Szczecinie? Jakie wrażenia?
Jechałem. Wrażenia podobne do tych z autobusu elektrycznego, bo tak naprawdę to pojazd z silnikiem elektrycznym, ale napędzany wodorem. Tylko taka jest różnica. To autobus z wieloma udogodnieniami dla pasażerów, choćby z możliwością bezprzewodowego ładowania telefonów. Widać w nim, że te nowinki wszystkie funkcjonują. Myślę, że jest to pewien kierunek. Ale cały czas barierą jest cena wodoru.
Jest szansa, że miasto z czasem zakupi takie pojazdy? Takie autobusy testowano już wcześniej w innych miastach, na razie Konin zdecydował się na czteroletnią dzierżawę pojazdu Solarisa, którego chce nawet wykupić.
Autobusy wodorowe będą mogły powszechnie trafiać do samorządów, gdy będą systemy wsparcia przy ich zakupie, bo w tej chwili jest to rozwiązanie dużo droższe od autobusów elektrycznych. Więc tak naprawdę musimy poczekać na pewne instrumenty. Ekologia jest ważna, ale gdy nie ma środków na bieżące funkcjonowanie komunikacji publicznej, to trudno mówić o zakupach tego najbardziej zaawansowanego technologicznie sprzętu, jakim są autobusy wodorowe.
Orientuje się pan, choć to nie tylko miejska inwestycja, kiedy w końcu może ruszyć Szczecińska Kolej Metropolitarna? Miała być gotowa do końca ub. roku....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta