Oko na reklamy państwowych firm
Kampanie PGE i Orlenu to przykłady marketingowego przekazu, z którego według Jakuba Bierzyńskiego, szefa domu mediowego OMD, zarządy spółek będą musiały się tłumaczyć. – Chcemy rzetelnie informować – słyszymy z drugiej strony.
Spółki Skarbu Państwa są w tym roku aktywne na rynku reklamy, napędzając segment reklamy społecznej na nośnikach ulicznych. Prowadzą też kampanie, które postrzegane są jako wsparcie partii rządzącej, a nie ich biznesu.
Tego wcześniej nie było
– Problem polega na tym, że trudno jest jednoznacznie stwierdzić, które kampanie spółek Skarbu Państwa realizują tylko cele tych firm, a które są realizowane, by wspierać budowę wizerunku partii rządzącej czy rządu – mówi Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.
– Z całą pewnością przybyło kampanii, które kwalifikujemy do kategorii kampanii społecznych realizowanych przez różne podmioty, w tym przez firmy z udziałem państwa i urzędy centralne. Jako IGRZ szacujemy, że w pierwszym półroczu tego roku kampanie społeczne stanowiły 14 proc. budżetów na reklamę zewnętrzną, a państwowe podmioty mają w nich istotny udział. Tego wcześniej nie było w takim wymiarze – mówi Lech...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta