Soczewki i podstawki dla pracownika w podatkowych kosztach pracodawcy
Firma może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na dopasowanie stanowisk pracy z monitorem do wymogów bhp.
Fiskus nie ma co do tego wątpliwości. Potwierdza, że wydatki na pracowników są podatkowym kosztem. Może natomiast rzucać kłody pod nogi przy rozliczaniu wyposażenia dla współpracowników.
Przypomnijmy, że nowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe będą obowiązywać od 17 listopada. Pracodawcy mają pół roku na ich wdrożenie. Szczegóły znajdziemy w nowelizacji rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej (DzU z 2023 r., poz. 2367).
Jakie są najciekawsze zmiany? Jeśli pracownik korzysta z przenośnego sprzętu komputerowego (np. laptopa) przynajmniej przez połowę dobowego czasu pracy, musi mieć zapewniony dodatkowy sprzęt, taki jak stacjonarny monitor lub podstawka...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta