Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wyroby medyczne – reklama kierowana do wiadomości publicznej

27 lutego 2024 | Biznes: Bezpieczna Firma | Agnieszka Starzyńska

Nowelizacja przepisów wprowadziła wiele nowych wymagań dotyczących tworzenia materiałów reklamujących wyroby medyczne, szczególnie tych, które są kierowane do osób niemających formalnego wykształcenia w zakresie ochrony zdrowia lub medycyny.

Od czasu wprowadzenia nowych przepisów w 2023 r. tworzenie materiałów marketingowych dla wyrobów medycznych stanowi dla przedsiębiorców zdecydowanie większe wyzwanie niż wcześniej. Dlatego warto podejść do tego procesu metodycznie. Jak wskazywałam w poprzednim artykule z tej serii („BF” z 30 stycznia 2024 r.), tworzenie materiału zaczynamy od określenia jego charakteru: czy jest to reklama, czy jednak informacja? W dalszej kolejności identyfikujemy adresata materiału: profesjonalista czy pacjent? To determinuje chociażby, jakie obowiązkowe elementy powinny znaleźć się w reklamie. Szczególnie ostrożnie należy tworzyć materiały kierowane do publicznej wiadomości – ustawa z 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych wprowadziła dla nich szereg wymagań. Poniżej najważniejsze z nich.

Do publicznej wiadomości, tzn. do kogo

„Reklama kierowana do publicznej wiadomości” nie jest wprost zdefiniowana w przepisach. Należy jednak przyjąć, że pod tym pojęciem kryje się reklama skierowana do ogółu społeczeństwa (laików), tzn. osób, które nie mają formalnego wykształcenia w odpowiedniej dziedzinie ochrony zdrowia lub medycyny.

Intuicyjnie zatem wiemy, że reklamą kierowaną do publicznej wiadomości będzie np.: reklama telewizyjna, billboard w centrum miasta, reklama na ogólnodostępnej stronie internetowej lub ulotka rozdawana...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12809

Wydanie: 12809

Spis treści
Zamów abonament