Wyroby medyczne – reklama kierowana do wiadomości publicznej
Nowelizacja przepisów wprowadziła wiele nowych wymagań dotyczących tworzenia materiałów reklamujących wyroby medyczne, szczególnie tych, które są kierowane do osób niemających formalnego wykształcenia w zakresie ochrony zdrowia lub medycyny.
Od czasu wprowadzenia nowych przepisów w 2023 r. tworzenie materiałów marketingowych dla wyrobów medycznych stanowi dla przedsiębiorców zdecydowanie większe wyzwanie niż wcześniej. Dlatego warto podejść do tego procesu metodycznie. Jak wskazywałam w poprzednim artykule z tej serii („BF” z 30 stycznia 2024 r.), tworzenie materiału zaczynamy od określenia jego charakteru: czy jest to reklama, czy jednak informacja? W dalszej kolejności identyfikujemy adresata materiału: profesjonalista czy pacjent? To determinuje chociażby, jakie obowiązkowe elementy powinny znaleźć się w reklamie. Szczególnie ostrożnie należy tworzyć materiały kierowane do publicznej wiadomości – ustawa z 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych wprowadziła dla nich szereg wymagań. Poniżej najważniejsze z nich.
Do publicznej wiadomości, tzn. do kogo
„Reklama kierowana do publicznej wiadomości” nie jest wprost zdefiniowana w przepisach. Należy jednak przyjąć, że pod tym pojęciem kryje się reklama skierowana do ogółu społeczeństwa (laików), tzn. osób, które nie mają formalnego wykształcenia w odpowiedniej dziedzinie ochrony zdrowia lub medycyny.
Intuicyjnie zatem wiemy, że reklamą kierowaną do publicznej wiadomości będzie np.: reklama telewizyjna, billboard w centrum miasta, reklama na ogólnodostępnej stronie internetowej lub ulotka rozdawana...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta