Cyfryzacja usług priorytetem
Klienci chcą dziś uzyskiwać dostęp do oferty i finalizować zakupy produktów ubezpieczeniowych na kanałach online.
Sektor ubezpieczeniowy w Polsce jest coraz mocniej zdigitalizowany. Ubezpieczyciele inwestują w cyfryzację głównie dwóch obszarów: doświadczenia klienta oraz optymalizacji procesów wewnętrznych. Oczywiście stopień zaawansowania tych działań jest różny. Niektóre organizacje z branży mają własne, rozbudowane platformy cyfrowe, inne oferują dostęp do produktów poprzez swoje witryny internetowe. Wszyscy jednak widzą konieczność tworzenia usług online i podążają w tym kierunku. Już kilka lat temu w raporcie Accenture i PIU (Polskiej Izby Ubezpieczeń) „Cyfryzacja sektora ubezpieczeń w Polsce” ponad 80 proc. ubezpieczycieli przyznało, że przyszłość na rynku ubezpieczeń należy do tych organizacji, które poniosą znaczne inwestycje w obszarze innowacji i cyfryzacji.
Digitalizacja związana z dostarczaniem klientom jak największej liczby cyfrowych usług jest ważnym czynnikiem w rozwoju sektora. Klienci są przyzwyczajeni w życiu codziennym do korzystania z różnych kanałów komunikacji, na różnych urządzeniach, i oczekują takich samych doświadczeń w kontaktach z ubezpieczycielami. Chcą wygodnie zakupić polisy czy zarejestrować szkody, nie opuszczając domu.
W 2023 r. w raporcie Sollers Consulting i IPSOS „Ubezpieczenia w erze cyfrowej” od 24 do 40 proc. klientów z rynków uczestniczących w badaniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta