Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak przyspieszyć innowacyjność

27 marca 2024 | Ekonomia i rynek | Marcin Piasecki
Uczestnicy debaty: od lewej Wojciech Darłowski (beyond.pl), Piotr Mieczkowski (Fundacja Digital Poland), Małgorzata Szczepańska (Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej), prof. Wioletta Mierzejewska (SGH), Krzysztof Maksymik (BDO) oraz Michał Kanownik (Związek Cyfrowa Polska)
autor zdjęcia: rp.pl
źródło: Rzeczpospolita
Uczestnicy debaty: od lewej Wojciech Darłowski (beyond.pl), Piotr Mieczkowski (Fundacja Digital Poland), Małgorzata Szczepańska (Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej), prof. Wioletta Mierzejewska (SGH), Krzysztof Maksymik (BDO) oraz Michał Kanownik (Związek Cyfrowa Polska)

Polskiej gospodarce potrzeba spójnej polityki innowacyjnej, którą współtworzyliby przedsiębiorcy. Inaczej stracimy wiele biznesowych szans.

Polskie firmy, zwłaszcza średnie i mniejsze, mają trudność z wprowadzaniem innowacyjnych rozwiązań. Dlaczego tak się dzieje? Czy to kwestia kosztów? A może determinacji właścicieli i kadry zarządzającej? Czy są jeszcze inne przyczyny i w jaki sposób zmienić ten stan rzeczy? O tym rozmawiali goście „Rzeczpospolitej” podczas debaty „Innowacyjność w firmach – czy to się opłaca?”.

– Znaczna część badań pokazuje, że to duże firmy są motorami innowacyjności w Polsce – mówiła prof. Wioletta Mierzejewska z SGH. Jej zdaniem innowacyjność w wielkich firmach często wymaga zmian w strukturach przedsiębiorstwa i otwarcia się na podmioty bardzo małe, m.in. start-upy. – Powinniśmy mówić o całym ekosystemie innowacji oraz uzupełnianiu się małych i dużych przedsiębiorstw. Kiedy mówimy o innowacjach, nie tylko ważny jest pomysł, ale też jego komercjalizacja, a start-upy niekoniecznie mają na to fundusze. Ważny jest więc cały ekosystem – podkreśliła.

Deficyt współpracy

– Małe firmy potrafią być elementem budowania innowacji w firmach dużych – uzupełnił Piotr Mieczkowski, dyrektor zarządzający fundacji Digital Poland. – Duzi często dają przywództwo, ale jednak na dole robi to zwinna mała organizacja. A zdarza się, że te spółki są potem skupowane. Z tego powodu zresztą duże firmy amerykańskie dostają pozwy. Gdyż blokują rynek, skupując innowacje – uzupełnił....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12834

Wydanie: 12834

Spis treści
Zamów abonament