Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nowy etap totalnej wojny cenowej

27 marca 2024 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

Duże sieci biorą na siebie od 1 kwietnia VAT na żywność. I czekają na ruch Biedronki, która nie ogłosiła swoich planów.

5-proc. VAT na większość produktów spożywczych to teraz dla branży zdecydowanie największe wyzwanie. Ceny bowiem nadal rosną w ujęciu rocznym, a dołożenie do tego jeszcze podatku spowoduje, że konsumenci znowu zaczną ostro ciąć wydatki. W efekcie zmiana prowadzi do ostrej walki cenowej, w której na razie górą są duże sieci.

Teraz to Kaufland zapowiedział, że zamraża VAT na żywność, a akcja dotyczy ponad 10 tys. produktów. To najwięcej spośród ostatnio ogłoszonych przez inne sieci handlowe. Firma zapowiedziała czasowy charakter akcji, która potrwa od 1 do 30 kwietnia br. Lista artykułów objętych akcją „Zamrażamy VAT” dostępna jest na stronie internetowej oraz w punktach informacyjnych w sklepach. Z akcji wyłączone są m.in. świeże owoce i warzywa.

Ktoś za to zapłaci

Wcześniej Lidl również zapowiedział, że jego klienci ponad 1,6 tys. produktów spożywczych nadal będą mogli kupić w cenie na poziomie sprzed podwyżki VAT. To choćby pieczywo, produkty mleczarskie, owoce i warzywa czy mięso oraz...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12834

Wydanie: 12834

Spis treści
Zamów abonament