W godzinę w dowolne miejsce na Ziemi
Jeśli Alibaba, właściciel AliExpress, wprowadzi przesyłki rakietami, może odmienić rynek e-commerce.
Koncern nawiązał współpracę z firmą z branży kosmicznej Epoch Space z siedzibą w Pekinie. Informację o wspólnym projekcie ogłoszono za pośrednictwem chińskiej platformy mediów społecznościowych WeChat. Moment jej ujawnienia w mediach społecznościowych, zaledwie kilka godzin przed 1 kwietnia, sprawił, że internet zaczął się zastanawiać, czy firmy nie zrobiły sobie primaaprilisowego żartu. Jednak menedżerowie Alibaby na łamach dziennika „South China Morning Post”, który należy do koncernu, powiedzieli mediom, że firma, jak najbardziej, rozważa tę opcję. – Wiele wspaniałych przedsięwzięć na pierwszy rzut oka wydaje się żartem – stwierdzili.
Rakietą kurierską w jeden dzień
Aby utrzymać pozycję w biznesie e-commerce, Alibaba już w ubiegłym roku wprowadził pięciodniową usługę dostawy na niektóre ważne rynki światowe, np. Niemcy, Francję, Arabię Saudyjską, Meksyk, a od niedawna także Stany Zjednoczone. Dostawami zajmuje się jednostka logistyczna Alibaby Cainiao Smart Logistics Network.
Teraz firma chce jeszcze bardziej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta