Reklama polityczna w Unii po nowemu
We wtorek wchodzą w życie niektóre przepisy rozporządzenia ws. reklamy politycznej. Mają umożliwić partiom europejskim promowanie się w całej UE, ale mogą też otwierać furtkę dla obcych wpływów.
Rozporządzenie opublikowane 20 marca wchodzi w życie po 20 dniach, ale w większej części zacznie być stosowane od 10 października 2025 r. Od dziś obowiązują jedynie art. 3 i 5. Ten pierwszy zawiera definicje m.in. samej reklamy politycznej. Obejmuje ona zarówno przekazy tworzone przez podmiot polityczny, jak i w jego imieniu lub na jego rzecz przez kogoś innego (chyba że ma to cel wyłącznie prywatny bądź handlowy), a także przekaz, który może wpływać na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta