By sprowadzić polskie rowery na właściwą drogę
Trwają prace nad Krajową Strategią Rowerową. Dlaczego jej powstanie ma aż takie znaczenie dla Polski, o co walczy zespół ds. mobilności rowerowej ZWRP i dlaczego myślenie w kontekście regionalnym może okazać się niewystarczające?
Choć temat rozwijania szeroko rozumianej „kultury rowerowej” w Polsce przechodzi obecnie swój renesans, warto wiedzieć, że zawdzięcza to wieloletnim staraniom najróżniejszych organizacji, które przecierały szlaki – dosłownie i w przenośni.
Przykładowo – zespół ds. mobilności rowerowej przy Konwencie Marszałków RP działa od blisko siedmiu lat (od grudnia 2023 r. także jako zespół koordynatorów przy Związku Województw RP). Składa się on z przedstawicieli każdego z polskich województw. Jasne jest, że regiony realizują wewnętrzne programy rozwijania np. dróg rowerowych, ale już samo powołanie takiego zespołu było jednoznacznym sygnałem: potrzeba nam także rozwiązań ogólnopolskich, ponadwojewódzkich.
– Ukonstytuowanie się zespołu koordynatorów do spraw mobilności rowerowej przy Związku Województw RP sprawiło, że głos poszczególnych regionów zaczął być słyszalny w kontekście całego kraju. Współpracujemy z innymi korporacjami, np. Unią Metropolii Polskich, dla której transport rowerowy jest jednym z kluczowych tematów, więc razem mamy większą siłę przebicia. Ten zespół już wiele osiągnął, a jestem przekonany, że to dopiero początek, bo jego członkowie to jedni z najbardziej zaangażowanych koordynatorów w całym ZWRP. Kibicujemy im...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta