Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pijany kapitan straci żaglówkę

27 czerwca 2024 | Prawo co dnia | Piotr Szymaniak

Progi stężenia alkoholu, od których zależy konfiskata, zostaną zniesione. Jej stosowanie ma być rozszerzone na m.in. łodzie.

Dziś można orzec przepadek pojazdu mechanicznego (lub kwoty stanowiącej jego równowartość) prowadzonego przez sprawcę w ruchu lądowym. To oznacza, że pijany sternik czy pilot powinien liczyć się z normalnymi konsekwencjami wynikającymi z kodeksu karnego, ale nie musi się obawiać, że zarekwirowany zostanie jacht lub awionetka. Wkrótce może się to jednak zmienić.

Piloci też piją

Choć wydaje się to mało prawdopodobne, to jednak w kronikach policyjnych można odnaleźć zdarzenia, w których piloci rozbitych samolotów byli w stanie nietrzeźwości. Co prawda sprawca katastrofy awionetki w Poznaniu z 2016 r. miał „tylko” 0,54 promila, ale już osoba, która w 2006 roku awaryjnie lądowała takim samolotem na polu w powiecie międzychodzkim, miała aż 1,6 promila. W takim stanie można zapomnieć np. o zatankowaniu odpowiedniej ilości paliwa, którego brak był bezpośrednią przyczyną tej katastrofy.

Doniesień o pijanych amatorach sportów wodnych – na skuterach, motorówkach czy jachtach – jest znacznie więcej.

Jak się dowiadujemy nieoficjalnie, działająca przy Ministerstwie Sprawiedliwości Komisja...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12909

Wydanie: 12909

Spis treści

Komunikaty

Zamów abonament