Szara strefa taxi
Więcej niż co czwarty kierowca świadczący usługi przez aplikację wozi pasażerów, nie posiadając polskich uprawnień – ustaliła „Rzeczpospolita”.
Nowelizacja ustawy o transporcie miała zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów oraz bezpieczeństwo na drogach. Od poniedziałku 17 czerwca kierowcy takich platform, jak np. Uber, Bolt czy FreeNow, zostali zobligowani do posiadania polskiego prawa jazdy i przebywania na terytorium naszego kraju przez co najmniej pół roku. Nie wszyscy zastosowali się jednak do nowych wymogów. Po pierwszym tygodniu obowiązywania zmienionych reguł okazało się, że skala problemu jest bardzo duża – ustaliła „Rzeczpospolita”.
Nielegalny proceder
Policyjne statystyki nie pozostawiają wątpliwości – wielu kierowców świadczących usługi przewozu osób robi to nielegalnie. Po 17 czerwca ruszyły kontrole przewoźników i okazało się, że w samej Warszawie, a więc na największym rynku taxi w Polsce, skala naruszeń prawa o ruchu drogowym, ustawy o kierujących pojazdami, ustawy o transporcie drogowym, przepisów prawa miejscowego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta