Pesa chce budować superszybkie pociągi. Liczy na Hiszpanów
Z pomocą hiszpańskiego Talgo Pesa wchodzi w segment kolei wysokich prędkości. W dalszej perspektywie niewykluczone jest połączenie obu producentów.
Prezes hiszpańskiego producenta taboru kolejowego Talgo Carlos Palacio y Oriol i prezes Pesa Krzysztof Zdziarski podpisali 24 września w Berlinie wstępną umowę o współpracy. Celem porozumienia jest przygotowanie umowy zakładającej połączenie rozwiązań technologicznych i zespołów obu firm, aby razem móc oferować pojazdy dużych prędkości w Polsce i krajach szeroko rozumianego Trójmorza.
Chodzi o trzy główne obszary biznesowe:
– przygotowanie oferty na zapowiadany proces zamówień na tabor dużych prędkości w przetargu, który ma zostać ogłoszony w Polsce w 2025 roku,
– inne przyszłe projekty dużych prędkości na rynkach ościennych,
– określenie możliwości współpracy przy realizacji innych projektów kolejowych.
Hiszpańskie koleje dużych prędkości (blisko 4 tys. km linii) jako jedne z największych sieci na świecie zostały zbudowane na pojazdach Talgo (dostarczyło 60 proc. pojazdów). Hiszpański producent dostarczył także pociągi do Danii, Niemiec, Arabii Saudyjskiej, Egiptu, Uzbekistanu. Łącznie odbiorcom...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta