Patriotyzm konsumencki idzie w odstawkę. Cena rządzi
„Made in Poland”, „produkt polski” czy „Teraz Polska” nie są już tak istotne, jeśli jest tanio. Aż o połowę spadła skłonność do płacenia więcej za produkty ekologiczne.
Ważną zmianę nawyków zakupowych Polaków odnotowała Flora Food Group. W 2021 r. największe znaczenie w podejmowaniu decyzji o zakupie produktów żywnościowych miał ich skład. Taką odpowiedź wskazywało 65 proc. ankietowanych konsumentów, pytanych o zakupowe priorytety. W 2024 r. ich odsetek spadł do 51 proc.
Na pierwsze miejsce awansowała cena. Była ona najważniejsza dla 62 proc. przepytywanych przez Ibris na zlecenie Flora Food Group. W 2021 r. cena z 51 proc. wskazań zajmowała trzecie miejsce na liście najważniejszych cech produktu żywnościowego decydujących o jego zakupie.
Drugim...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)