Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Patriotyzm konsumencki idzie w odstawkę. Cena rządzi

20 stycznia 2025 | Ekonomia i rynek | Piotr Skwirowski

„Made in Poland”, „produkt polski” czy „Teraz Polska” nie są już tak istotne, jeśli jest tanio. Aż o połowę spadła skłonność do płacenia więcej za produkty ekologiczne.

Ważną zmianę nawyków zakupowych Polaków odnotowała Flora Food Group. W 2021 r. największe znaczenie w podejmowaniu decyzji o zakupie produktów żywnościowych miał ich skład. Taką odpowiedź wskazywało 65 proc. ankietowanych konsumentów, pytanych o zakupowe priorytety. W 2024 r. ich odsetek spadł do 51 proc.

Na pierwsze miejsce awansowała cena. Była ona najważniejsza dla 62 proc. przepytywanych przez Ibris na zlecenie Flora Food Group. W 2021 r. cena z 51 proc. wskazań zajmowała trzecie miejsce na liście najważniejszych cech produktu żywnościowego decydujących o jego zakupie.

Drugim...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13079

Wydanie: 13079

Spis treści
Zamów abonament