Polska kolej wjedzie do ekstraklasy
Spółka CPK ma już zmodyfikowany program budowy szybkiej kolei w Polsce. KDP powinna okazać się kołem zamachowym polskiej gospodarki i szansą na przyspieszenie rozwoju przemysłu.
Spółka CPK ma już zmodyfikowany program budowy szybkiej kolei w Polsce. Został on dopasowany do możliwości, zarówno finansowych, jak i terminowych, a zrewidowane założenia inwestycyjne przyjęto na podstawie analiz i prognoz ruchu, pozwalających precyzyjnie przewidzieć wielkość przepływu podróżnych z danych rejonów i pomiędzy poszczególnymi miastami.
Fundamentem rozwoju kolei w Polsce będzie tzw. igrek – linia biegnąca od Warszawy poprzez Łódź w kierunku Poznania i Wrocławia. Planowany był od lat 70., a nawet i wcześniej, gdyż stanowi uzupełnienie brakującego elementu polskiego systemu sieci kolejowej. Po jego oddaniu do użytku znacząco skróci się czas przejazdu pomiędzy największymi miastami, dzięki temu pociągi będą mogły konkurować z połączeniami lotniczymi wewnątrz kraju, a także z darmowymi autostradami.
Na przebiegu igreka planowana jest budowa łącznic, które umożliwią szybkim pociągom zjazd z linii KDP na istniejącą infrastrukturę i dojazd do miast w jej sąsiedztwie. – Pociągi jadące po linii KDP będą miały możliwość zarówno ominięcia miasta, by osiągnąć jak najszybszy czas przejazdu pomiędzy głównymi ośrodkami miejskimi, lub będą mogły zjechać do miasta, zatrzymać się na stacji i ruszyć w dalszą drogę linią KDP – tłumaczy CPK. Na razie przewidziano...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta