Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Integracja, transformacja, digitalizacja – przyszłość segmentu detalicznego Orlenu

24 stycznia 2025 | Ekonomia i rynek | rp.pl
Orlen planuje odświeżenie brandu Stop Cafe, który jest obecny w Polsce, ale też w Czechach, na Litwie i Słowacji
autor zdjęcia: mat. pras.
źródło: Rzeczpospolita
Orlen planuje odświeżenie brandu Stop Cafe, który jest obecny w Polsce, ale też w Czechach, na Litwie i Słowacji
Koncern chce rozwijać się organicznie w Europie Środkowo-Wschodniej – w Polsce, Czechach, na Węgrzech i Słowacji – optymalizując sieć stacji
autor zdjęcia: mat. pras.
źródło: Rzeczpospolita
Koncern chce rozwijać się organicznie w Europie Środkowo-Wschodniej – w Polsce, Czechach, na Węgrzech i Słowacji – optymalizując sieć stacji
źródło: Rzeczpospolita

Orlen w wyniku przejęć przeprowadzonych na przestrzeni ostatnich lat znacząco poszerzył portfolio oferowanych usług i produktów. Nowa strategia spółki uwzględnia wszystkie segmenty, w których działa grupa, proponując nową ofertę dla klientów.

Program lojalnościowy Orlenu pod nazwą VITAY obejmuje dziś 5 milionów klientów, którzy każdego dnia robią zakupy na stacjach należących do spółki. To jednak dopiero początek. W ramach nowej strategii koncern chce budować silną organizację ukierunkowaną na konsumentów, oferując im kompleksowy koszyk produktów i usług. W efekcie liczba uczestników programu ma wzrosnąć do 8 milionów w 2030 roku i do minimum 10 milionów w 2035 roku.

Paliwa, gaz i prąd

Poza tradycyjną sprzedażą paliw oraz innych produktów, w tym spożywczo-przemysłowych, grupa oferuje klientom energię elektryczną, energię cieplną i gaz. Świadczy również usługi kurierskie za pośrednictwem spółki Orlen Paczka. Dziś poszczególne obszary działają niezależnie od siebie. Strategia zakłada natomiast, że wszystkie te procesy będą integrowane w ramach grupy. W ciągu dwóch lat efekty tych prac powinny być wyraźnie widoczne.

– Działania, które będziemy podejmować w najbliższych latach, można opisać trzema słowami: integracja, transformacja i digitalizacja. Będziemy integrować procesy, również w obszarze dawnego detalu. Zamierzamy doprowadzić do tego, by klient docelowo miał kontakt z jednym call center, z jednym biurem obsługi, z jedną stroną internetową czy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13083

Wydanie: 13083

Spis treści
Zamów abonament