Handel samodzielnie nie jest w stanie ograniczać wzrostu cen
Potrzebujemy silniejszego partnerstwa z decydentami UE, aby prawodawcy zrozumieli nasz sektor. I pomogli z zalewem towarów spoza UE – mówi Juan Manuel Morales, prezydent EuroCommerce, organizacji branży handlowej w Europie.
Czy w tym roku jest szansa na powrót lepszej koniunktury w handlu? Ubiegły rok nie był pod tym względem najlepszy.
W rzeczywistości sytuacja na rynku nadal jest trudna, ale wiele zależy od tego, który rynek weźmiemy pod uwagę. Handel detaliczny w Europie jest nadal niezwykle zróżnicowany w zależności od różnych formatów sklepów, a także nawyków zakupowych, więc nie można tego ignorować. Ponadto nie należy zapominać o wpływie obciążeń regulacyjnych.
Handel detaliczny i hurtowy niezwykle silnie odczuwa skutki szeregu przepisów dotyczących zrównoważonego rozwoju, ponieważ zarządzają tysiącami różnych łańcuchów wartości i codziennie służą firmom i konsumentom, zapewniając im dostęp do milionów różnorodnych produktów. W rezultacie potrzebujemy silniejszego wsparcia dla firm, które mają problemy z wdrażaniem poszczególnych przepisów. Mam na myśli wytyczne, budowanie potencjału, inwestycje, spójność itp.
Ten sektor rynku to 5 mln firm. 99 proc. z nich to małe i średnie przedsiębiorstwa, generujące 10 proc. PKB Unii Europejskiej. Należy o tym pamiętać, zwłaszcza że konsumenci również zmagają się z ograniczonymi budżetami i są bardzo ostrożni w kwestii tego, ile muszą zapłacić...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
