Czy Trump przekieruje Chińczyków do Europy
Po obłożeniu chińskich towarów gigantycznym cłem platformy zza Wielkiego Muru stracą swój główny rynek. Straty będą zapewne chciały powetować w Europie.
Już dziś Chińczycy są groźnym rywalem rodzimego biznesu. W ciągu ostatniego roku czterokrotnie Polacy zwiększyli liczbę zakupów na chińskich platformach. Średnio w koszyku zakupowym mamy siedem produktów, jednorazowo zaś wydajemy 144 zł – wynika z analizy 73 tys. zakupów z ostatnich 12 miesięcy, wykonanej przez When U Buy. „Rzeczpospolita” poznała ją pierwsza.
Tylko w 2024 r. na unijny rynek trafiło spoza UE aż 4,6 mld przesyłek o wartości do 150 euro, w rok ich liczba się podwoiła, a w dwa lata – potroiła. —pm


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
