Chińskie serwisy migrują do Europy
Dla Temu czy Shein USA to główny rynek. Po wprowadzeniu 100-proc. ceł na import z Chin stracą one tam wielu klientów, co nadrobią np. w Europie.
Branża internetowa ma się czego bać: Polacy wydają na chińskich platformach coraz więcej. Przez ostatnie 12 miesięcy liczba zakupów wzrosła czterokrotnie. Liderem jest Temu, gdzie liczba transakcji wzrosła sześciokrotnie. Średnio w koszyku zakupowym mamy siedem produktów, jednorazowo zaś wydajemy 144 zł – wynika z analizy 73 tys. zakupów z ostatnich 12 miesięcy, wykonanej przez When U Buy. „Rzeczpospolita” poznała ją pierwsza.
Ogromna konkurencja
– Liczba użytkowników korzystających z takich sklepów, jak Temu i Shein, dynamicznie rośnie i realnie konkuruje już z największymi marketplace’ami w Polsce i na świecie – mówi Ewa Kraińska, prezes When U Buy. Firma podaje, że wartość pojedynczego przedmiotu na Temu wciąż jest zdecydowanie niższa niż na Allegro i to o 75 proc., ale liczba kupowanych jednorazowo produktów podbija wartość koszyka do 144 zł. Średnio w Temu jest siedem produktów w koszyku, a na Allegro – dwa.
Chińskie platformy istotnie zabierają klientów takim sklepom, jak Reserved czy H&M, jednak wartości koszyków jeszcze są tam sporo niższe (113 zł dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
