Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Chińskie serwisy migrują do Europy

11 kwietnia 2025 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

Dla Temu czy Shein USA to główny rynek. Po wprowadzeniu 100-proc. ceł na import z Chin stracą one tam wielu klientów, co nadrobią np. w Europie.

Branża internetowa ma się czego bać: Polacy wydają na chińskich platformach coraz więcej. Przez ostatnie 12 miesięcy liczba zakupów wzrosła czterokrotnie. Liderem jest Temu, gdzie liczba transakcji wzrosła sześciokrotnie. Średnio w koszyku zakupowym mamy siedem produktów, jednorazowo zaś wydajemy 144 zł – wynika z analizy 73 tys. zakupów z ostatnich 12 miesięcy, wykonanej przez When U Buy. „Rzeczpospolita” poznała ją pierwsza.

Ogromna konkurencja

– Liczba użytkowników korzystających z takich sklepów, jak Temu i Shein, dynamicznie rośnie i realnie konkuruje już z największymi marketplace’ami w Polsce i na świecie – mówi Ewa Kraińska, prezes When U Buy. Firma podaje, że wartość pojedynczego przedmiotu na Temu wciąż jest zdecydowanie niższa niż na Allegro i to o 75 proc., ale liczba kupowanych jednorazowo produktów podbija wartość koszyka do 144 zł. Średnio w Temu jest siedem produktów w koszyku, a na Allegro – dwa.

Chińskie platformy istotnie zabierają klientów takim sklepom, jak Reserved czy H&M, jednak wartości koszyków jeszcze są tam sporo niższe (113 zł dla...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13149

Wydanie: 13149

Spis treści

Reklama

Zamów abonament