Marketing potrzebuje silnych liderów
O tym, czym w obecnych czasach jest marketing, rozmawiamy z Kariną Jakóbiak-Kapustą, zastępcą dyrektora ds. marketingu i komunikacji Grupy Polsat Plus.
Czym w praktyce jest marketing?
To połączenie kreatywności i intuicji z myśleniem analitycznym i racjonalnym. Dobry marketer musi mieć w głowie zarówno skillsy związane z kreatywnością, innowacją i swoistą intuicją, ale też z bardzo racjonalnym podejściem do odpowiedzialności za powierzone zadania i projekty. Więc oprócz – nazwijmy umownie – bujania w obłokach i wymyślania, jak daną komunikację prowadzić, trzeba mieć jeszcze dużo racjonalności, by nie wywrócić się na budżetach, procesach i deadline’ach.
To ostatnie to chyba słowo klucz?
Owszem. Projekty marketingowe z pozoru mogą wydawać się proste. Ale tak naprawdę to jest istne pole minowe różnych powiązań, oczekiwań, ograniczonych zasobów i budżetu. Dobre projekty marketingowe, by je zrobić i nie przepalić budżetu, gdy deadline’y gonią deadline’y, a zmiana jest jedyną pewną rzeczą, która z pewnością się wydarzy, należy trzymać w odpowiednich ryzach.
Z pomocą przychodzi 12 pytań, które je uratują przed chaosem i przepalonym budżetem. Czyli tak naprawdę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta