Uczestnik PPK musi zadbać o aktualizację swoich danych w instytucji finansowej
Pracodawca, zapisując pracownika do PPK, przekazuje instytucji finansowej dane identyfikujące tę osobę. W przypadku późniejszej zmiany danych, uczestnik PPK musi jednak sam poinformować instytucję finansową o tej zmianie.
Podmiot zatrudniający (m.in. pracodawca, zleceniodawca), który zawiera – w imieniu i na rzecz osoby zatrudnionej - umowę o prowadzenie PPK z instytucją finansową, z którą ma zawartą umowę o zarządzanie PPK, przekazuje jej dane identyfikujące tę osobę. Zgodnie z definicją zawartą w ustawie o PPK, „dane identyfikujące uczestnika PPK” to: imię (imiona), nazwisko, adres zamieszkania, adres do korespondencji, numer telefonu, adres poczty elektronicznej, PESEL lub data urodzenia w przypadku osób nieposiadających PESEL oraz seria i numer dowodu osobistego lub numer paszportu albo innego dokumentu potwierdzającego tożsamość w przypadku osób, które nie posiadają obywatelstwa polskiego.
Może się jednak zdarzyć, że osoba zatrudniona nie ma np. adresu poczty elektronicznej i uzyskuje go dopiero w trakcie uczestnictwa w PPK. W takim przypadku powstaje pytanie, czy podmiot zatrudniający może uzupełnić dane uczestnika PPK,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)